BAŞTAN SONA KARADENİZ & BATUM TURU 9-16 AĞUSTOS

BAŞTAN SONA

KARADENİZ & BATUM TURU

BATUM KONAKLAMA Farkı ile

7 GÜN - 5 GECE KONAKLAMA

9-16 AĞUSTOS

ERKEN REZERVASYON FIRSATI KİŞİ BAŞI 10.500₺

1.GÜN: ÇORLU - AMASYA -SAMSUN-ORDU
         Siz değerli misafirlerimiz ile belirtilen noktalardan buluştuktan sonra ÇELEBİ TRAVEL araç içi ikramlar eşliğinde yolculuğumuza başlıyoruz.

2.GÜN: AMASYA- FERHAT İLE ŞİRİN MÜZESİ - SAMSUN  -RUS PAZARI - BANDIRMA VAPURU - ORDU
          Sabah saatlerinde ilk durağımız olan "tarih kokulu kent" Amasya’da aldığımız yöresel lezzette sabah kahvaltımızın ardından "efsanevi aşkları ile ölümsüzleşen" Ferhat ile Şirin’in yaşadığı  topraklara gidiyoruz. Efsanevi hikayeyi dinledikten sonra Amasya’yı panoramik olarak görüp "Türkiye’nin en gelişmiş, on ilinden biri olan sahili, yolları ve Üniversitesi ile şehre bambaşka bir güzellik katan" Samsun’a varıyor  ve gezimize başlıyoruz. "Samsun’un simgesi sayılan" bronz Samsun Atlı Atatürk Heykeli’ni daha sonra Sovyet Rusya kapılarını açtıktan sonra ticaret yapmak için Karadeniz’e gelen yabancılardan adını alan Samsun' da görülmesi gereken bir pazar yeri olan Rus Pazarı(yabancılar pazarı)'nı geziyoruz. Dileyen misafirlerimiz pazardan hediyelik eşya vs. alışverişi yapabilirler. Alışveriş sonrası "Türkiye Cumhuriyetine giden yolda, büyük Önder Mustafa Kemal ATATÜRK'ü ve 18 kader arkadaşını Samsun’a getirip, milli mücadelenin başlamasına vasıta olarak önemli bir görev yapan" Bandırma Vapuru'nu görüyoruz. Gezimizin ardından Ordu Ünye Çakırtepe’ye geçerek ünlü karadeniz pidesini tadıyor (ya da terme de öğle yemegi alıyoruz) ve Ordu’da teleferikle Boztepe’ye çıkıyoruz. Burada muhteşem manzaranın tadını çıkardıktan sonra otelimize geçiyoruz. Akşam yemeğimiz ve konaklama otelimizde.  !!!ORDU  KONAKLAMA!!!

3.GÜN: ORDU TİREBOLU ÇAY FABRİKASI - TRABZON - ATATÜRK KÖŞKÜ - AYASOFYA - SÜMELA MANASTIRI - TRABZON
         Otelde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısının ardından ilk durağımız Tirebolu Çay Fabrikası. Burada karadenizin en kaliteli çaylarının üretildiği fabrikada çay üretimini yakından görüyor bilgilendiriliyor ve çay alışverişinde bulunabiliyoruz. Çay fabrikası ziyaretimizin ardından sahil kasabaları ile Giresun’u panoramik olarak görüyor ve Trabzon’a varıyoruz. Trabzon’un "en güzel evlerinden biri" olarak sayılan çiçekli geniş bahçesi ile Atatürk Köşkü’nü gezdikten sonra şehir merkezinde serbest zaman veriyoruz. Zamanımız sırasında buradaki restoranlarda dileyen misafirlerimiz Karadeniz balıklarından oluşan menüleri uygun fiyatla tadabilirler. Serbest zamanımızın ardından rotamızı Ayasofya'ya çeviriyoruz. Kommenoslar Dönemi merkez kiliselerinden birisi olan, İstanbul’daki Ayasofya’ya ithafen yapılan bu mimari harikası yapı bir dönem müze olarak kullanılan ve şuan camii olarak ibadete açılan Trabzon Ayasofyası'nı geziyoruz. Gümüş, telkari, Trabzon hasır bileziği ve ülkemizde sadece Trabzon’da üç aile tarafından yapılan, Kazaz Türkleri tarafından bölgeye kazandırılan en değerli sanat olarak nitelendirilen ve bayanlar için hayranlık uyandıran işçiliğiyle Kazaziye sanatının inceliklerini, bölgedeki en büyük gümüş atölyesine gidip öğreniyoruz. Daha sonra "Karadeniz denilince ilk akla gelen" 1650 m yükseklikteki Karadağ’ın eteklerine, en sarp yerinde yer alan Sümela Manastırı’nı panoramik olarak görüyoruz (Tadilat nedeni ile kapalıdır). Manastırı dışarıdan fotoğraflama şansı buluyoruz. Daha sonra otelimize doğru yola çıkıyoruz akşam yemeğimizi almak ve konaklamak için otelimize geçiyoruz.  !!!TRABZON KONAKLAMA!!!

4.GÜN: UZUNGÖL YAYLA TURU - LUSTRA YAYLASI - KARESTER YAYLASI -DEMİR KAPI - RİZE
          Otelimizde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısının ardından "gezimizin kalbi ve Trabzon’un Eko-Turizm merkezi" olan Uzungöl’e hareket edip Uzungöl’de yayla turu ve piknik yapıp oksijene doyuyoruz. Muhteşem orman manzarası eşliğinde "Karadeniz’in 30 ağaç çeşidinin aynı yerde yetiştiği bölge"yi keşfetmek için bizi bekleyen minibüslerimize (ekstra) binerek yüksek yaylalara doğru çıkmaya başlıyoruz. Lustra Yaylası ve Karester Yaylas'ında Uzungöl’ü en yüksekten fotoğraflarken Karadeniz’in muhteşem doğasına bir kere daha hayran kalacak belki de kendinizi özellikle bahar aylarında daha çok karşılaştığımız bulut denizi manzarasında bulutların üzerinde bulacaksınız. Bu turumuz sırasında bin bir çeşit yabani meyve ve çiçek toplayabilir, horon öğrenebilir, yürüyüş yapabilirsiniz. Bu ekstra yayla gezimizin ardından vadinin içerisinden Uzungöl şehir merkezine varıyor ve göl kenarında vakit geçirmek ve alışveriş yapmak için serbest zaman veriyoruz. Daha sonra akşam yemeğimizi almak ve konaklamak üzere otelimize doğru yola çıkıyoruz.  !!!RİZE KONAKLAMA!!!

5.GÜN:  FIRTINA VADİSİ - ÇAMLIHEMŞİN - AYDER YAYLASI - ZİL KALE - PALOVİT ŞELALESİ - HOPA-BATUM GİRİŞ
         Otelimizde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısının ardından doğuya doğru yola çıkıyoruz. Panoramik olarak Rize’yi gördükten ve Rize tekstil ürünlerinin satıldığı atölyeyi gezdikten sonra Fırtına Vadisi’nin içinde Çay bahçeleriyle kaplı vadide ilerlerken çay bitkisini uzaktan görüp vadi boyunca devam edip Çamlıhemşin’den geçiyor ve ladin ve kayın ormanlarının yeşiline bürünmüş bir fon üzerinde, her yıl yapılan yayla şenlikleriyle, coşkulu ve kalabalık horon görüntüleriyle akıllara kazınmış Ayder Yaylası’na varıyoruz. Ayder Yaylası gezimizin ardından Fırtına Vadisi’nde yöresel yemeklerin bulunduğu restoranımızda öğle yemeğimizi alıyoruz (ekstra). Burada dileyen misafirlerimiz Fırtına Deresi üzerinde Zipline yapabilir ve rafting botlarını seyredebilirler.Ööğlen yemeğimizin ardından rehberimizin Karadeniz dağ mimarisi ile ilgili bilgileriyle, yaşam şartlarını daha iyi hissedebilmenizi sağlayacak anlatımları eşliğinde transfer minibüslere binip "Karadeniz’in yemyeşil yaylalarına uzun yıllar bekçilik yapan, heybetli bir tarih bekçisi" Zil Kale’ye ulaşıyoruz. Ticaretin güvenliği açısından çok önemli bir konumda bulunan deniz seviyesinden 750 mt., çat deresinden ise 100 mt. yukarıya kurulmuş bu Kartal Yuvası’nı andıran kaleyi panoramik olarak görüp, köy içerisinde Karadeniz evlerine ait özellikleri yakından görüp fotoğraf çekme fırsatı buluyoruz. Zil Kale’den sonra kaleye 6 km uzaklıkta bulunan "bölgenin en görkemli şelalelerinden biri" olan Palovit’e ulaşıyor, şelalenin sesini duyup, serinliğini hissedip, görkemine şahit olunca adeta büyüleniyoruz. Yürüyüşle geçirdiğimiz serbest zamanın ardından bu muhteşem güzelliği fotoğraflandırıyoruz.Temiz hava ve oksijinemizi doya doya aldıktan sonra otelimize geçiyoruz.  !!!HOPA KONAKLAMA!!!

6.GÜN: GÜRCİSTAN-BATUM-ADJARA BÖLGESİ-GONİO KÖPRÜSÜ-TARİHİ ORTA CAMİİ-PİAZZA MEYDANI-ERMENİ KLİSESİ-AŞK HEYKELİ-DÖNME DOLAPLI GÖKDELEN-ALFABE KULESİ-AVRUPA MEYDANI-MEDEA HEYKELİ-POSEDİON ANITI-BATUM
         Otelimizde alacağımız kahvaltı sonrası Gürcistan/Adjara bölgesine geçiyoruz. "Hz. İsa'nın on iki havarisinden biri olan St. Mathias`ın mezarının da bulunduğu, Roma döneminden kalan ve en son Osmanlılar döneminde kullanılan" Gonio-Apsaros Kalesi'ni aracımızdan görüyor ve Batum şehir merkezine doğru devam ederken Sovyet Rusya döneminde Rus askerlerin eğitim alanlarını görüyoruz. Bayburt'tan doğup Batum sınırlarına kadar kendine keskin çizgiler oluşturan Çoruh Nehri'ni ve üzerindeki eski Gonio Köprüsü'nü görerek şehir merkezine devam ediyoruz. "Gürcistan`ın üç özerk bölgesinden biri olan Adjara Özerk Bölgesi'nin yönetim merkezi" Batumi'de Tarihi Orta Camii, Piazza Meydanı, Piazza Saat Kulesi, Gürcü Ortodoks Kilisesi, Ermeni Kilisesi, Avrupa Meydanı, Medea Heykeli', Poseidon Anıtı,Ali Nino,Dönme dolaplı gökdelen,alfabe kulesi,Tiyatro Binası ve Batum Limanı'nı yeni oluşturulan yüzüyle göreceğiz. Batum Bulvarı'nda gezinti yaptıktan sonra Türk Konsolosluk binamızı da görüp alışveriş için küçük bir serbest zaman vereceğiz. Serbest zaman sonrasında otelimize geçiyoruz.  !!!BATUM KONAKLAMA!!!

7.GÜN: ÇORLUYA DÖNÜŞ
         Otelimizde alacağımız kahvaltı sonrası Türkiye'ye geliyoruz. Burada bulunan  küçük araçlar ile Borçka ilçe merkezine 27 km mesafede, deniz seviyesinden 1450 metre yükseklikte bulunan 19.yy başlarında, bugünkü Klakur (Aralık) Yaylası'nın yakınlarındaki bir tepenin heyelan sonuncunda önünün kapanmasıyla oluşan cennet yeşili Karagöl'e ulaşıyoruz (ekstra). Karagöl’de etrafındaki ormanlarla yürüyüş ve fotoğraf molası sonrası keyifli gezimizi burada üzülerek sonlandırıyor dönüş yolculuğu için Çorlu’ya doğru yola koyuluyoruz. Size değerli misafirlerimizi aldığımız noktalara bırakarak başka bir ÇELEBİ TRAVEL organizasyonunda görüşmek üzere vedalaşıyoruz.

!!!!NOT!!! Turda kullanılmaya Müze Ören Yeri Ücretleri İade Edilmez. Türkiye ile Gürcistan Devletleri arasında yapılan anlaşma gereği TC vatandaşları Batum'a üzerinde TC kimlik numarası bulunan Yeni Nüfus Cüzdanı ile geçiş yapabilmektedir. Bunun dışındaki kimlik kartları ile (ehliyet vs.) geçiş yapılamamaktadır. Çocukların kimliklerinde resim olması ZORUNLUDUR! (bebek dahii olsa) Ailesi ile birlikte (Anne ve Babanın aynı anda) syahat etmeyecek olan 18 yaş altı misafirlerimizin BATUM'A geçişleri için NOTER'den onaylı MUVAVFAKATNAME almaları gerekmektedir. Kimliklerin 2012'den eski alınmış olmaması gereklidir.Aynı zamanda eski, yıpranmış, yanları kıvrılmış kimlikler kabul edilmemektedir. Gürcistan'ın getirdiği yasayla; Gürcistan Polisi, ülke girişlerinde hiçbir ilacı kabul etmiyor. İlaç bulunduran kişiye hemen yasal işleme başlıyor. Günübirlik girişlerde gün içinde kullanacağınız tek bir adet ilacı kağıda sararak yanınıza alabilirsiniz.

HATIRLATMALAR:

• *Batum Gürcistan'a geçerken yanınızda herhangi reçeteli veya reçetesiz ilaç(hap,ağrı kesici vs.) bulundurulamaz. (Kullanılması zorunlu ilacı olan misafirlerimizin rezervasyona önceden bildirmeleri rica olunur.
  • *Yeni Kimlik olması zorunludur. ( Sadece pasaportu olanlar eski kimlikle geçiş yapabilmektedir.)
  • *Annesiz ve babasız gelecek olan 18 yaş altı çocuklar için noterden anne baba imzalı bir şekilde muvafakatname alınması şarttır.Yoksa Batum'a geçiş sağlanamamaktadır.
  • *Şarj aletlerimizi ve kulaklıklarımızı, şemsiye, hırka, kimliklerinizi ulaşabilceğimiz yerlerde bulunduralım.
  • *İlk gün gidiş ve son gün geliş yolculuğunda araçta geçireceğimiz için kıyafetlerimizin rahat olmasına ve yastıksız yapamam diyenler için küçük yastıklarını getirmelerini öneriyoruz.
  • * Reşit olmayan çocuğun babası ve annesi vefat etmiş ise vefat belgesi gerekmektedir.

TAVSİYELERİMİZ (YANINIZDA GETİRİLMESİ GEREKENLER)

• *Rahat edebileceğimiz yürüyüş ayakkabısı ve kıyafetler
  • *Ani sıcaklık değişimine uygun hırka,yelek,yağmurluk,şemsiye ve güneş gözlüğünüzü yanınızda bulundurmanızı tavsiye ederiz.
  • *Fotoğraf makinesi(yedek pil veya şarj aleti), kişisel eşyalarınız ve ilaçlarınız.
  • *Müze Kart edinmeniz menfaatinizedir.
  • *Eğer ki otobüs tutuyorsa bulantı hapınızı yanınızda bulundurmanızı tavsiye ediyoruz

KARADENİZ – KONAKLAMALI TURLARDA KULLANILACAK İLAVE  NOTLAR

• *Turumuzun Otelleri: Belirtilen tesis isimleri turumuzun konaklama önceliğinin bulunduğu tesislerdir. Müsaitlikler doğrultusunda otel isimleri turun kalkışından 48 saat öncesinde talep edilmesi durumunda bildirilecektir.
  • *Yoğunluk ve mücbir sebepler nedeniyle standart bakımından aynı olmak kaydıyla oteller değişiklik gösterebilir. Böyle bir durumda misafirlerimiz ÇELEBİ TRAVEL temsilcisi tarafından bilgilendirilir.
  • *Turumuzda tekne turları ve yüzme molaları olacağı için, tüm gerekli deniz eşyalarınızı (mayo, havlu, güneş kremi, deniz çantası, deniz gözlüğü, palet vb.) yanınızda bulundurmanız tavsiye edilir.
  • *Yurt dışı çıkış harcı
  • *Kalınacak yayla otelleri Bungalov ve standart yayla oteli yapısına sahip olup bungalov veya otel bölümündeki konaklamalar otel tarafından belirlenir. Otellerde yöresel yemek olma zorunluluğu yoktur.
  • *Karadeniz Turlarımız bölge yoğunluklarına bağlı olarak mevcut programın içinde gün değişikliği yapılarak aynı programı gerçekleştirir. Bunun yanı sıra tur programlarında gün sıralamalarında belirtilen gezi programlarında gün değişimi yaşanabilmektedir.

ÇELEBİ TRAVEL

• Tüm Ekstra Harcamalar
  • Tüm Öğlen Yemekleri
  • Müze Ören Yeri Giriş Ücretleri
  • Gürcistan yöresine ait canlı müzik eşliğinde akşam yemeği
  • YURT DIŞI ÇIKIŞ HARCI
  • TRANSFER ÜCRETLERİ
Bu Turu Paylaş:

TUR GENEL TANIMI

KARADENİZ & BATUM TURU
Gezilecek Yerler:

AMASYA-SAMSUN-ORDU-TRABZON-UZUNGÖL-LUSTRA YAYLASI-KARESTER YAYLASI-RİZE-AYDER YAYLASI-PALOVİT ŞELALESİ-GÜRCİSTAN-BATUM

Geceleme: 7 GÜN 5 GECE KONAKLAMALI
Konaklama: YARIM PANSİYON
10500.00 TL'den itibaren

Tarih Seçiniz

Yardımamı İhtiyacınız Var?

Rezervasyon İçin Yardımamı İhtiyacınız Var? Lütfen Hertürlü Sorunuzu, Fikrinizi ve Düşüncenizi Bizimle Paylaşın.